Webinar: Datadrevet medlemsudvikling. Vejen til flere medlemmer
Webinar: Datadrevet medlemsvækst. Vejen til flere medlemmer
Fredag den 22. april kl. 09.00-10.00
Alle komponenter for at tiltrække nye medlemmer til foreningslivet, fitnesscentre el.lign. er efterhånden til stede, men hvordan omsætter man de teoretiske forudsætninger til medlemsvækst i praksis? Et spændende pilotprojekt mellem KMD, Børnebasketfonden og TOMO Agency har måske vist en vej til at tiltrække medlemmer til fremtidens idrætsmiljøer gennem en datadrevet tilgang.
KMD leverer en række baggrundsdata for de geografiske, sportslige og fysiske forudsætninger for medlemsudvikling, mens etnologerne i den nyetablerede start-up TOMO Agency går i dybden med de mere kvalitative forudsætninger for at skabe idrætstilbud for flere i et givet lokalområde eller idrætsmiljø.
I det konkrete projekt har partnerne testet mulighederne for at udvikle basketballsporten i fire kommuner og valgt at gå videre med de to kommuner. Forsøget har store perspektiver for medlemsudvikling i idrætten.
Hør om metoderne og filosofien bag datadrevet medlemsudvikling på IdrætsPlatformens lille webinar.
Arrangør:
IdrætsPlatformen Danmark
Pris:
Kr. 200,- ekskl. moms.
Deltagelse er gratis for medlemmer af IdrætsPlatformen Danmark.
Tilmelding:
Tilmeld dig på dette link.
Program
Datadrevet medlemsvækst
Fredag den 22. april kl. 09.00-10.00
09.00-09.05: Velkomst
Henrik H. Brandt, daglig leder, IdrætsPlatformen Danmark
09.05-09.25: Datadrevet medlemsudvikling. Jagten på fundamentet
Frans Hammer, advisory director, KMD og næstformand, DIF
09.25-09.45: Medlemsvækst gennem lokal, kvalitativ analyse
Jakob Tvorup Moseholm og Mads Nygaard Tolsgaard, etnologer, TOMO Agency
09.45-10.00: Diskussion og perspektivering. Strategisk medlemsudvikling
Ordstyrer: Henrik H. Brandt, IdrætsPlatformen