Kultur og idræt. Fælles flader i ledelse, markedsføring og forretningsudvikling
Illustration: BARC Scandinavia
Temagruppe 19: Temagruppen hjælper aktørerne på kultur- og idrætsområdet med at løse parallelle udfordringer inden for bl.a. ledelse, forretningsudvikling og forvaltning og med at forløse potentialerne for samarbejde og inspiration på tværs af sektorerne.
Idræt, folkeoplysning, kunst og kultur er afgørende komponenter i vores fælles tilværelse, i personlig dannelse og i udviklingen af attraktive byer og lokalområder. Men aktørerne i kultur- og idrætssektoren kæmper samtidig med mange andre fritidstilbud om medlemmernes og borgernes tid, økonomiske ressourcer og opmærksomhed.
Temagruppen er relevant for repræsentanter for regionale og kommunale forvaltninger samt aktører fra idræts- og kultursektoren som eksempelvis kultur- og forsamlingshuse, museer, teatre, kulturhuse, biblioteker, professionelle sportsklubber og idrætsforeninger, private idrætsudbydere, faciliteter, eventarrangører m.m.
Temagruppen inddrager eksperter og udøvere på tværs af kultur- og idrætsverdenen i ind- og udland med en case- og handlingsorienteret fokus på digitalisering, forretningsudvikling og kommunikation i idræts- og kultursektoren.
Bliv klogere på:
Dataindsamling og datadeling.
Udvikling af den digitale dialog i en post-corona virkelighed.
Optimering af eksisterende og nye indtægtsmuligheder.
Temagruppens værter fra BARC Scandinavia arbejder for ambitiøse forandringer i kultursektoren og vil styrke evnen til at forene kulturel integritet med forretningsforståelse i et helhedsbillede af kulturinstitutioner, organisationer, udøvere, events, fonde, medier, brands og publikum.
IdrætsPlatformen vil sammen med BARC sikre, at BARCs metode og perspektiv på kulturen også får stor relevans for aktører fra idrætssektoren. Sammen finder vi de gode eksempler og perspektiver fra såvel idræts- som kultursektoren.
Temagruppen kører som seks workshopdage under ledelse af BARC. Temagruppen vil samlet fungere som et kursus i ledelse, forretningsudvikling og publikums/deltagerudvikling. Man kan dog også med udbytte deltage i de enkelte workshops.
Ambitionen er, at nye øjne på idrætten fra kultursektoren skal skabe nye perspektiver og erkendelser for deltagerne - og måske helt nye samarbejdsflader i fremtiden?
Pris (2021):
Medlemmer af IdrætsPlatformen Danmark: 6.000 kr. pr. person
Øvrige medlemmer: 9.000 kr. pr. person. Vi skal være minimum 10 betalende deltagere.
Mulighed for tilmelding til enkeltstående arrangementer: Ja
Som betalende medlem af temagruppen får du tre ‘klip’ til gratis deltagelse i øvrige temagruppemøder.
Prisen er ekskl. moms. Mødeformen er primært fysiske workshop-dage. Prisen inkluderer ikke evt. transport og indkvartering.
Værter:
Medvært og medredaktør på alle IdrætsPlatformens temagrupper er Henrik H. Brandt, journalist og direktør IdrætsPlatformen Danmark.
Martin Buck Hegaard, konsulent i forretningsudvikling, marketing og ledelse, partner BARC Scandinavia
Martin Buck Hegaard hjælper alle typer af aktører i kultursektoren med at udvikle relevans, lægge digitale strategier og kommunikere gennem indhold, samtale og partnerskaber.
Frederik Fabricius, Digitalisation and Business Development, partner BARC Scandinavia
Frederik Fabricius er dansker bosat i England. Han kommer med en baggrund fra it-sektoren, men har i de senere år beskæftiget sig med udviklingen af bæredygtige kommercielle strategier i kulturelle institutioner.
Opstart og aktiviteter:
Vi tilstræber at afvikle de første aktiviteter i alle IdrætsPlatformens temagrupper senest i foråret 2021. Aktiviteter annonceres løbende her på siden. Vi skal som udgangspunkt være mindst 10 betalende medlemmer for at igangsætte denne temagruppe. De erfarne værter og IdrætsPlatformens bestyrelse og medlemskreds sikrer, at vi altid er skarpe på de mest relevante temaer og konkrete cases. Har du lyst og forudsætninger for at blive partner eller vært for en temagruppe og bidrage til at opbygge IdrætsPlatformens kapacitet, så kontakt IdrætsPlatformens sekretariat.